Administratiekantoren

Onze expertise voor administratiekantoren

Bij Loonstrookonline bieden we onze diensten aan voor elk type organisatie – groot en klein – met bijzondere expertise op het gebied van administratie- en accountantskantoren.  

Onze dienstverlening is nauwkeurig en betrouwbaar. We zitten bovenop de snel veranderende wet- en regelgeving en zijn op de hoogte van alle ins en outs van de geldende cao’s. Met onze gespecialiseerde kennis van salaris- en personeelsadministratie kunnen we jou een belangrijke zorg uit handen nemen. Zo heb jij de handen vrij om je klanten optimaal te bedienen!

De voordelen van Loonstrookonline

Efficiënt & betrouwbaar loonbeheer

Wij bieden een betrouwbaar en intuïtief platform waarmee je snel en nauwkeurig je gehele loonadministratie beheert

Gegevens in veilige handen

De beveiliging van je gegevens heeft onze hoogste prioriteit. Wij maken gebruik van de nieuwste technologieën om gevoelige informatie te beschermen.

Gebruiksvriendelijke interface

Ons platform is gebruiksvriendelijk en eenvoudig in navigatie. Zo heb je altijd gemakkelijk toegang tot alle loonstroken.

Salaris- en personeelsadministratie: een vakgebied dat voortdurend in beweging is. Net wanneer alles op zijn plek lijkt te vallen, wijzigt de wetgeving of een cao. Bij Loonstrookonline zitten we daar bovenop. Wij zorgen ervoor dat alles tijdig en correct wordt bijgewerkt, zodat jij je kunt focussen op je klanten. 

 

We geloven in de kracht van samenwerking. We bespreken daarom samen wat de beste oplossing is voor jouw kantoor. Heb je vragen? We staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en advies te geven. Vervolgens gaan we aan de slag voor je! Wij nemen de salarisverwerking van je over, om jou te ontlasten. We zorgen voor nauwkeurige loonstroken en handelen de pensioen- en loonheffingsaangiften af. We lezen je journaalposten periodiek in, door integratie met je boekhoudpakket. Zowel je kantoor als je klant krijgt toegang tot een eigen salarisportaal waarin loonstroken, jaaropgaven, loonaangiftes en betaalbestanden worden opgeslagen. Ook voor de medewerkers is er een portaal beschikbaar. Het printen van loonstroken behoort zo tot het verleden!

Wat krijgt de klant

Extra service :

Benieuwd naar het uitbesteden van de loonadministratie? Neem gerust contact met ons op. We bespreken graag persoonlijk met je wat de mogelijkheden zijn.

“Heel goed. We zijn zeer tevreden. Een aanrader!”

Hamad Al-Saadi

Foodbar Yalla Yalla

⎯ VEELGESTELDE VRAGEN

FAQs

Alles wat je moet weten over onze dienstverlening. Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden? Neem contact met ons op.

Bij Loonstrookonline staan we klaar om ondernemers, accountants en administratiekantoren in heel Nederland te ondersteunen bij hun personeels- en salarisadministratie. Onze medewerkers zijn betrokken, proactief en deskundig opgeleid. Hierdoor kunnen we een hoogwaardige dienstverlening garanderen.

Onze salarisadministrateurs zijn gecertificeerd door NIRPA. Als erkende Visma Nmbrs-expert beschikken wij over de expertise van een Nmbrs Certified Professional. Met deze kwalificaties bieden wij u de zekerheid van vakmanschap en deskundigheid.

Of het nu gaat om advies, ondersteuning, of uitvoering van je salarisadministratie, ons team staat voor je klaar. Wij streven naar uitmuntendheid in al onze diensten en zijn altijd bereikbaar om je vragen te beantwoorden en je te helpen bij uw administratieve behoeften.

Maak kennis met ons team van vakkundige, betrokken en bereikbare professionals. We kijken ernaar uit om met je samen te werken en jouw administratieve processen te optimaliseren.

Bij Loonstrookonline zijn we gespecialiseerd in salarisadministratie en houden we voortdurend de veranderende wet- en regelgeving in de gaten. We zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en voorzien je van handige tips om boetes te voorkomen. Met ons online personeels- en loonadministratiesysteem behoud je zelf het overzicht en de controle, terwijl je de zorg voor de salarisadministratie aan professionals overlaat.

Bij Loonstrookonline verzorgen we ook de salarisadministratie voor administratie- en accountantskantoren. Hierdoor kan het kantoor zich volledig richten op hun expertise.

Wij factureren maandelijks door middel van een digitale factuur. Deze ontvang je nadat de salarisadministratie is verwerkt.

De snelste en meest eenvoudige om mutaties door te geven, is via ons online salarissysteem. Of je nu een werknemer bent die een declaratie wil indienen, of een werkgever die een nieuwe medewerker wil toevoegen, het kan allemaal met de mutatieformulieren in jouw persoonlijke account.

Mutatieformulieren vormen de essentiële schakel voor communicatie, zowel van werknemer naar werkgever als van werkgever naar ons. Ze geven duidelijkheid over welke informatie precies nodig is voor het verwerken van mutaties, terwijl de ontvanger direct alles overzichtelijk bij elkaar heeft.

Veiligheid staat voorop bij het doorgeven van mutaties via ons online systeem. Daarom is privacygevoelige informatie alleen toegankelijk voor de juiste personen.

Een nieuwe medewerker voeg je eenvoudig toe in het salarisportal. Een uitgebreid stappenplan vind je terug onder de paperclip in het portal. Zo heb je de handleiding altijd bij de hand.

In de salarisadministratie moet je van elke werknemer de volgende gegevens bewaren:

– identiteitsbewijs

– loonheffingsformulier

– arbeidsovereenkomst

– verlof- en ziektestaten

– leerovereenkomsten BBL

Deze documenten kun je toevoegen in het salarisportal, onder de paperclip.

Bij controle van de belastingdienst zijn deze gegevens van belang. De bewaarplicht is 7 jaar.

Voor de werkgever bestaat de identificatieplicht uit drie onderdelen:

  1. Verificatieplicht

Bij indiensttreding van een nieuwe werknemer moet je naar een geldig identiteitsbewijs vragen. De werknemer dient het originele document te tonen. Bijvoorbeeld een paspoort, een identiteitskaart of vreemdelingendocument.

Bij het controleren van identiteitsbewijzen moet je op de volgende echtheidskenmerken letten:

  • De pasfoto: komt deze overeen met de persoon die voor je staat?
  • De kenmerken: kloppen de genoemde fysieke kenmerken, zoals lengte en leeftijd?
  • De handtekening: laat de medewerker ter controle zichtbaar een handtekening zetten.
  • De nationaliteit: is de nationaliteit vermeld? De identificatieplicht geldt ook voor buitenlandse werknemers;
  • De geldigheid van het document: is de vervaldatum nog niet verstreken?

Op een rijbewijs en op een verklaring van de Belastingdienst met sofinummer of Burgerservicenummer (bsn) staat geen nationaliteit vermeld. Daarom zijn dit geen geldige identiteitsbewijzen voor de verificatieplicht.

  1. Bewaarplicht

Je moet een duidelijke kopie maken van het identiteitsbewijs. Het documentnummer, de pasfoto en het bsn moeten goed leesbaar zijn. Je bewaart deze kopie in je administratie voor eventuele controles, bijvoorbeeld door de Nederlandse Arbeidsinspectie. Je moet de kopie bewaren tot minstens 5 jaar na het kalenderjaar waarin de werknemer uit dienst is gegaan.

  1. Zorgplicht

Dit betekent dat je werknemers bij controle in de gelegenheid moet stellen aan hun identificatieplicht te voldoen. Je werknemers moeten ook tijdens het werk een geldig identiteitsbewijs bij zich dragen. Hier moet je de werknemers op wijzen. Dit geldt voor mensen die rechtstreeks bij je in dienst zijn, maar ook voor ingehuurde arbeidskrachten.

In NMBRS is het op 2 manieren mogelijk om verlof te registreren.

– De werknemer vraagt verlof aan in het werknemersportal. De werkgever of manager ontvangt een melding dat er een verlofaanvraag klaar staat en de werkgever of manager kan deze aanvraag direct goed- of afkeuren.

– De werkgever registreert zelf het verlof in het werkgeversportal. De werkgever registreert zelf de verlofopnames van zijn werknemer in het portal.

Het voordeel van de registratie in Nmbrs is de afrekening bij uitdiensttreding. Wij weten exact wat er nog moet worden verrekend.

Wil je meer weten over verlofregistratie, neem contact met ons op.